Program de informare proiect european pentru crearea de noi afaceri

Obiectivul proiectului este dezvoltarea competenţelor antreprenoriale şi crearea de noi afaceri în Regiuna Centru, inclusiv judeţul Covasna, prin furnizarea de programe de formare profesională şi activităţi integrate persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18-64 ani.

Îţi oferim:

  • Curs de Antreprenoriat acreditat, unde înveţi cum să îţi pui ideile în ordine concrecizându-le în plan de afaceri.
  • Materilale suport şi exemple de bune practici.
  • Sprijin financiar şi juridic în vederea înfiinţării afacerii la care a visat.
  • Maximum 35.000 euro pentru derularea afacerii.

Vino şi participă la prezentarea proiectului în 18.04.2018, începând cu ora 17.00, la Casa Orășenească de Cultură Covasna (str. 1 Decembrie 1918, nr.1).

Mai multe detalii pe pagina facebook al evenimentului: www.facebook.com/events/356299721547541


Având în vedere faptul că frigul extrem din ultima perioadă a afectat berzele, vă supunem atenţiei măsurile de protecţie a păsărilor, în baza recomandărilor Societăţii Ornitologice Române (SOR), prezentate mai jos.

Sursa foto: internet

 

Cum salvezi o barză

Valul de frig a adus sute de apeluri și sesizări de berze albe aflate în pericol. Dar NU toate au nevoie să fie salvate - atrag atenția specialiștii de la Societatea Ornitologică Română.

Cel mai clar semn că barza are nevoie de ajutor este atunci când pasărea se apropie de oameni. Dacă o barză coboară din cuib, pe stradă, este clar că are nevoie de hrană. Dacă nu mai fuge de om, are nevoie de ajutor. Cum le puteți ajuta?

  • Oferiți hrană păsărilor care au coborât din cuib (pește, carne crudă tăiată cuburi). Hrana le dă energie, pot rezista mai bine la frig.
  • Dacă este înghețată, nu se poate mișca – atunci luați pasărea și adăpostiți-o în grajd, într-o anexă a gospodăriei etc.
  • Limitați contactul cu barza, este pasăre sălbatică și lovitura de cioc este foarte puternică, vă poate răni. Lăsați pasărea singură, să se calmeze.
  • Oferiți apă păsării, continuați hrănirea.
  • Din momentul în care își revine, eliberați pasărea. Nu eliberați pasărea seara, doar dimineața sau la ora prânzului.
  • Dacă pasărea este lovită, are aripa rupta sau sânge, luați legătura cu un medic veterinar.

Dacă ați văzut berze pe câmp, departe de oameni, acelea sunt berze care se odihnesc. De aceea evită oamenii. Sunt păsări care așteaptă îmbunătățirea vremii pentru a continua migrația spre locurile de cuibărit.

Barza albă este o pasăre de talie mare și are nevoie de curenții de aer cald pentru a continua migrația. Fără acești curenți ar avea un consum imens de energie în migrație, nu ar putea ajunge să parcurgă distanțe de peste 200 de kilometri zilnic.

Frigul din ultima săptămână a făcut cele mai multe victime în rândul păsărilor de talie mică. Cel puțin în București și în zona de sud a țării au existat sute de cazuri de păsări găsite în zăpadă. Și la ele, măsurile de prim ajutor sunt simple.

„Ca să nu ajungeți să culegeți păsări înghețate din zăpadă, cel mai bine este să preveniți acest lucru. Oferiți-le mâncare la o hrănitoare din grădină sau din curtea blocului – poate fi chiar și pervazul ferestrei. Hrăniți păsările cu nuci, semințe crude de floarea soarelui, fructe. Nu cu PÂINE! Pâinea e un aliment procesat, nu le conferă și nutrienți, pe lângă energie, să reziste frigului” - spune Ovidiu Bufnilă, responsabil de comunicare la SOR.

Dacă totuși ați găsit o pasăre înghețată, atunci urmați aceste instrucțiuni:

  • Puneți pasărea într-o cutie de carton, cu șervețele de hârtie sub ea, la temperatura camerei.
  • Aflați ce specie este – întrebați un biolog. Societatea Ornitologică Română răspunde la toate mesajele de pe pagina de Facebook - www.facebook.com/SOR.BirdLifeRomania/
  • În funcție de specie, puteți procura hrana ideală pentru ea. (Viermușii pentru pescuit sunt ideali pentru insectivore, merele pentru sturzi, carnea crudă pentru răpitoare).
  • Puneți-i apă alături.
  • Când pasărea se revigorează, TREBUIE eliberată. Dar nu pe seară, ci dimineața sau în jurul prânzului.
  • Dacă a fost lovită (are sânge pe cioc, aripă ruptă) - apelați la un medic veterinar. 

De 3 ani, Societatea Ornitologică Română a instalat hrănitori în 14 orașe din România, pentru a ajuta păsările să treacă de iarnă.

Din 2017, SOR a dezvoltat alături de Enel prima aplicație menită să ajute berzele albe din România – Uite Barza, aplicație cu ajutorul căreia se realizează recensământul berzelor albe.

23. martie 2018.


PROIECTUL START ÎN BUSINESS

Formarea şi dezvoltarea profesională în domeniul antreprenoriatului a grupului ţintă în vederea înfiinţării de noi întreprinderi si creării de noi locuri de muncă.

Obiectivele specifice ale proiectului

1. Dezvoltarea unei resurse umane cu un nivel înalt de calificare şi competente adaptate la cerinţele pieţii muncii în domeniul antreprenoriatului a grupului ţintă format din 300 de persoane din Regiunea Centru, respectiv judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu.

2. Selectarea a minimum 33 de planuri de afaceri în vederea înfiinţării a 33 de întreprinderi.

3. Mentorarea persoanelor a caror planuri de afacere au fost selectate în vederea acordării de ajutor de minimis.

4. Implementarea planurilor de afaceri, monitorizarea schemei de minimis şi a funcţionării celor 33 de întreprinderi înfiinţate.

PARTENERIATUL PROIECTULUI este format din:

SAND MAR CONSULTING SRL – Lider de parteneriat

UNIVERSITATEA D. CANTEMIR DIN TG. MURES – Partener 1 (coordoneaza activitatile pentru persoanele domiciliate/rezidente in judetele MURES si HARGHITA)

UNIVERSITATEA ROMANO-GERMANA DIN SIBIU – Partener 2 (coordoneaza activitatile pentru persoanele domiciliate/rezidente in judetele SIBIU si ALBA)

CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE BRASOV - partener 3 (coordoneaza activitatile pentru persoanele domiciliate/rezidente in judetele BRASOV si COVASNA)

Cine va putea beneficia de finanțare in cadrul proiectul START IN BUSINESS 

GRUPUL ȚINTĂ al proiectului este format din persoane fizice care intenționează să înființeze o afacere (300 persoane), care se incadreaza in urmatoarele categorii:

Șomeri;

persoane inactive (persoanele inactive sunt persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 64 de ani care nu se încadreaza nici în populatia ocupata si nici în cea aflata în somaj (de ex. studenți, persoane casnice);

persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă (include și persoanele care desfășoară o activitate independentă (persoane fizice autorizate, titulari ai întreprinderilor individuale și membrii întreprinderilor familiale).

si indeplinesc cumulativ urmatoarele conditiile:

intentioneaza sa infiinteze o afacere non agricola in mediul URBAN;

are domiciul sau resedinta in regiunea CENTRU (jud. Mures, Covasna, Alba, Brasov, Harghita, Sibiu).

NU POT PRIMI FINANTARE in cadrul acestui proiect,  tinerii NEETs (care nu urmeaza o forma de invatamant si nici nu au un loc de munca) cu vârsta între 16 – 24 ani, care insa pot beneficia de măsuri de sprijin pe alte tipuri de proiecte (POCU Axa prioritară 1, respectiv Axa prioritară 2)

ACTIVITATILE PROIECTULUI au in vederea parcurgerea următoarelor etape de realizare a intervenției:

ETAPA I: EDUCAȚIE ANTREPRENORIALĂ si SELECȚIA PLANURILOR DE AFACERI

- Informarea publicului tinta cu privire la activitatile proiectului

- Selectia grupului  tinta si organizarea programului de formare (Curs Competente antreprenoriale)

- Evaluarea si selectia planurilor de afaceri (33 planuri de afaceri selectate in vederea finantarii, alte 3 planuri de afaceri vor fi premiate cu o bursa pentru participarea la un program de Business Coaching)

- Derularea stagiilor de practica (in intreprinderi cu profil similar celui ales in planul de afaceri castigator).

ETAPA II:  IMPLEMENTAREA PLANURILOR DE AFACERI FINANȚAT SELECTATE

Acordarea de servicii de consultanta si consiliere (anterior infiintarii intreprinderilor);

Infiintarea intreprinderilor si acordarea subventiilor.

ETAPA III:  MONITORIZAREA FUNCTIONARII AFACERILOR FINANTATE

Monitorizarea intreprinderilor nou infiintare in perioada de sustenabilitate.

MECANISMUL DE FINANȚARE al intreprinderilor nou infiintate in cadrul proiectului vizeaza acordarea unei subvenții in valoare de 40.000 euro in doua transe:

Transa I - în valoare de maximum 75% din valoarea rezultată în Planul de afaceri;

Transa II – restul de plata pana la valoarea rezultata din Planul de afaceri; va fi acordată numai dacă antreprenorul realizează venituri din activitatea curenta de minim 30% din valoarea primei transe, in primele 12 luni de activitate.

CONDITII DE INDEPLINIT PENTRU ANTREPRENORII FINANTATI in cadrul proiectului:

Persoanele fizice care infiinteaza afaceri si care sunt selectate pentru a beneficia  de subventia acordata prin proiect, nu pot avea calitatea de asociati majoritari in alte intreprinderi, la data semnarii Contractului de subventie.

Intreprinderile nou create de persoanele fizice selectate in cadrul proiectului, trebuie sa-si continue activitatea pentru o perioada de minimum 18 luni (din care 12 luni sunt sprijinite prin acordarea subventie de 40.000 de euro).

Persoanele fizice selectate in cadrul proiectului pentru beneficia de subventie nu pot avea calitatea de asociat, administrator, reprezentant legal sau angajat in cadrul mai multor intreprinderi infiintate in cadrul POCU.

Fiecare întreprindere  nou infiintata in cadrul proiectului va trebui sa aiba sediul social si punctul/punctele de lucru (daca este cazul) in mediul urban, in regiunea CENTRU (jud. Mures, Covasna, Alba, Brasov, Harghita, Sibiu).

Fiecare întreprindere infiintata in cadrul proiectului va trebui sa angajeze cel putin 2 persoane, in maxim 6 luni de la semnarea Contractului de subventie.

Persoanele angajate in intreprinderile nou infiintate, vor avea obligatoriu domiciliul sau resedinta in regiunea CENTRU, in mediul urban sau rural.

La finalul celor 18 luni de monitorizare, intreprinderile nou infiintate au obligatia de a se asigura ca numarul persoanelor angajate este cel putin egal cu numarul total asumat initial (cel putin 2 persoane), indiferent de cauzele care au determinat o eventuala fluctuatia a numarului de persoane angajate.

Audienţe

• Primar - marţi ora 13.00 *
• Viceprimar - joi ora 11.00
• Secretar - miercuri ora 11.00

* Înscrierile se fac la secretara primarului pe baza actului de identitate